Wednesday 8 April 2015

Sembelit yang kritikal

Kesakitan sembelit
=================

Selamat pagi semua..hari ni nak share masalah yang saya alami 2 tahun lepas masalah susah nak hadam.
.maslah sembelit yang agak kritikal sehingga mengundang buasir..

Memang tidak dinafikan saya kurang makan sayur Dan minum air..
Memang kurang sangat .terutama sayur rasa pahit d mulut..

Saya rela pilih sayur dalam masakan akibat terlalu bencikan sayur.(pelik ekk peragai macam budak² padahal umur dah 24-25 kot)

Okey berbalik pasal sembelit.
Disebabkan saya kurang makan sayur dah kurang minum air saya terkena sembelit ..berjam-jam dalam tandas .dan keluar darah bersama najis..

Sakit nya hanya orang yang alami masalah ni ja tahu.
Sakit yang amat dan ada luka apabila tekanan yang agak kuat untuk mengeluarkan najis ..

Akibat tidak tahan dengan kesakitan saya beli ubat sembelit di farmasi memang akan ambil.tapi ubat itu tidak selesa dia membuatkan Perut saya sakit dan paksa najis keluar.

Dan saya juga pernah guna ubat macam peluru pistol masuk dalam..
Macam-macam cara..
YaAllah penatnya waktu tu..
Tengah fainal exam.
Nak fokus exam.
Penyakit lagi.

Lepas dari tu saya tukar corak pemakanan..
Tetapi memang saya kurang minum air..
Masalah sembelit kembali lagi ..
Lagi berjumpa doktor.
Macam² corak ubat doktor bagi..
Kesudahannn sama
Mungkin Allah nk bagi sesuatu yang special lagi..

Beberapa bulan @ 1 tahun lupa
Selepas saya jumpa dengan Shaklee.
Saya Cuba ostematrix..

Alhamdulillah.najis keluar lebih lembut.Dan tak perlu nk meneran lebih lama..mula Dari tu saya tak tinggal ostematrix Shaklee..

Dan saya mula gila sayur yang dulu
Saya benci saya buang sayur.

Nanti saya sambung kenpa Saya boleh GILA SAYUR.

Tunggu yaa.
Assalamualaikum.
Salam sayang Dari saya..


No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...