Wednesday 27 March 2019

MASALAH GASTRIK

MASALAH GASTRIK?? 
SERAM SAKIT SEMUA ADA..


Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut.
Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut. Penyakit Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut.


:: Punca Gastrik ::

1. Skip meal. Jadual pemakanan yg tidak teratur.
2. Stress. Apabila stres berlaku, asid gastrik akan dirembeskan di dalam perut dan ianya boleh menyebabkan gastritis dalam jangka masa yang panjang.
3. Pengambilan ubat tahan dakit dalam masa yg panjang.
4. Suka makanan pedas. Makan pedas adalah lambat & sukar di cerna menyebabkan  lebih banyak rembesen asid terjadi di dalam perut.
5. Suka makanan masam. Makanan yang terlalu masam juga meningkatkan kesan asid terhadap dinding perut.


:: Tanda-Tanda Terkena Gastrik ::
Sakit perut seperti menyucuk, hilang selera makan, loya dan muntah.


Jika tidak dirawat dan dibiarkan akan menyebabkan berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut, pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.
Selain mendapatkan rawatan moden, seperti berjumpa doktor dan mengambil ubat bagi meringankan kesakitan dan gejala Gastrik, kami syorkan anda untuk mencuba ESP.


ESP ini yang kaya dengan kacang soya terpilihnya, bersifat alkali dan mampu membantu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh kelenjar perut.

Malah, ESP ini juga mengandungi kandungan protein yang tinggi boleh membantu sistem pencernaan bekerja dengan baik kerana sistem pencernaan kita mula 'bekerja' apabila wujudnya unsur protein dalam perut.

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.

                  KELEBIHAN ESP SHAKLEE





Disini cikyah bagi sedikit testimoni mereka yang dah berjaya merawat gastrik dengan ESP shaklee








Untuk mereka yang ada masalah GASTRIK nak iktiar dengan ESP shaklee
Boleh hubungi cikyah di talian 

0194602682
Penyedar shaklee yang sah.. 

No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...