Tuesday 14 July 2015

Biskut mentega kacang.

Salam semua..
Mood raya dah semakin menghampiri kita..
Dan ramadhan akan tinggalkan. Kita...
.
Pagi ni saya nak kongsikan resepi biskut paling mudah Dan sedap juga la rasa walaupon saya tak berape suka kacang..

Resepi ni saya ambil Dari sumber Fb dan mungkin bentuk kami buat tidak sama Dan cara ada sedikit saya ubahsuai  tapi masih kekalkan resepi yang sama..

OK untuk bahan-bahanya adalah.
======

-.mentega kacang (saya beli yang botol besar brand lady choice xsilap).

-.1 cawan gula halus

-.1 biji telur

-.1 cawan chip choc

Caranya:-

= .letakkan chip chop dalam peti ais seketika .dalam 3 minit.

= .sebatikan mentega kacang dengan telur Dan gula...

= .gaul sampai sebati Dan sampai gula tadi hancur .

= .masukkan chip choc tadi kedalam mentega..

=. Sampai sebati ..
    Dan kita boleh bentukkan biskut tadi      mengikut citarasa masing²..

Dah siap bentukkan boleh bakar sehingga masak..
Dan anda boleh rasa .
Biskut semudah ABC.
.
SELAMAT MENCUBA...



Asiah
Shaklee gua Musang

01112916437


No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...