Thursday 5 November 2015

Kepentingan vitamin C untuk ibu hamil.

Al kisah nye semalam saya ada share pasal vitamin c Shaklee

Ada seorang ibu hamil tanya  boleh ke nakan vita c sebab dia dah beli tapi x confident nak makan.

Jadi sini saya nak share la sikit
Walaupon saya tak ada pengalam hamil ni
Tapi saya ada tengok sid Shaklee lain dan kakak saya sendiri..yang ambil vitamin c ni semasa hamil.

Disini saya nak kongsikan kebaikan vita c untuk ibu Hamil .
=======================================
.
☺ Vitamin c  tidak dihasilkan dengan sendirinya dalam tubuh kita. Jadi perlu dapatkan daripada sumber makanan tambahan.
.
☺ vitamin c Membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah..
.
☺ Dapat mengelakkan ibu mengandung dari mengalami komplikasi ketika hamil seperti kelahiran bayi pramatang dan bayi yang tidak sihat..
.
☺ Untuk imunisasi dan penjagaan kulit. Perubahan hormon ketika mengandung mungkin ada ibu-ibu mengandung mengalami kulit berjerawat, kulit kusam dan sebagainya..

Dan baca habis jadi jangan takut sebab vita c sangt sesuai untuk semua ..
sebenarnya terlalu banyak sangt kelebihan vitamin c jadi semua orang digalakkan makan untuk kesihatan kita bersama..

Dan satu lagi saya nak bagitahu
Disini perlukan kita sebagai pembeli untuk membeli produk dengan org yang betul supaya ia dapat guide kita cara makan yang berkesan

Anda diluar sana yang ingin tip dari saya
Boleh hubungi terus.

Asiah
01112916437
Shaklee_gua_musang
Pos 1 MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...