Wednesday 10 June 2015

Ikan celup tepung gua musang kelantan

Perut terasa nak makan ikan celup tepung .ni pic yang beberapa bulan lepas.
Dan untuk kesenangan masa depan tak payah nak cari² resepi

Saya nak share disini resepi yang saya buat..
Memang ohsemm sesedap rasa.

Bahan-bahan
-10 ekor ikan selayang
-1 sudu teh pewarna
-2 cawan tepung beras.
-1 biji telur
-1/2 air @ secukupnya
-secubit garam
-segengam kelapa parut
-beberpa ketul aid
-minyak untuk menggoreng

Cara memasak
==============

1.masukkan tepung beras, pewarna, telur, air, kelapa parut, garam Dan kacau sehingga rata.
Serta masukkan ais...

2.apabila sebati celupkan ikan kedalam tepung tadi
Masukkan kedalam minyak yang disediakan untuk menggoreng..

3.siap untuk dihidangkan.

Dimakan ketika panas lagi sodappp.

Selamat mencuba.....


No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...