Monday 12 October 2015

INSOMNIA

Assalamualaikum dan selamat malam semua ..
.
Malam ni ada tak yang tak boleh tidur.sampai tergolek²
Habis kira biri² nak tidur tapi masih sama.
.
jangan ketawa ya ini betul² bukan cubaan masalah sukar tidur memang
Kalau anda ada masalah yang sama merubahlah kerana anda diserang INSOMNIA iaitu

penyakit dimana seseorang itu mengalami kesukaran utk TIDUR.


Insomnia bukan lagi sesuatu yang asing di dalam masyarakat kita. Tekanan hidup, kurang rehat dan cara hidup yang tidak sihat menyumbang ke arah penyakit ini.


Apakah tanda-tanda anda menghidap Insomnia?

🌸Denyut nadi tidak teratur
🌸Pening kepala
🌸Kadangkala sembelit atau cirit-birit
🌸Lesu
🌸Cepat marah


pakah punca terjadinya Insomnia?

🌻Kurang mineral
🌻Kurang asid amino penting untuk meredakan saraf di dalam tubuh,
🌻menghilangkan stress dan meningkatkan kualiti tidur

Insomnia dapat diatasi
Nanti saya share lagi ya .

Sebab saya ada !masalah yang sama dan sekarang Alhamdulillah cepat² cegah sebelum ia menghantui
.
OK la b complex Shaklee dah telan mata layu kebawah
Masa untuk tidur.

Esok inshaAllah kita jumpa lagi

Salam sayang dari saya 😘😘
Asiah
Shaklee_gua_musang


No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...