Sunday 14 December 2014

Kelebihan vitamin E untuk kulit dan untuk dalaman juga

Assalamualaikum w.b.t.

Bukan main semua Na duk rembat collagen Shaklee.ambo tahu semua nak cantik gebu n gebassss...
Tapi collagen bukan untuk cantik saja tau.banyak lagi kelebihan collagen powder Shaklee.nanti saya share pasal collagen.

Tapi petang yang indah INI saya nk share satu supplement yang terhot Dan tengah promo untuk bulan ni .tak lain tak bukan vitamin E vs vitamin cantik.

Dari APA yang saya Google antara kelebihan vitamin e ialah

Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot. Namun, yang menariknya vitamin E ini ialah, 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.

Khasiat Vitamin E
-Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.
-mencantikkan dan menampakkan wajah lebih muda dari usia. pengambilan yang berterusn akan mampu menghilangkan kedut, parut dan jeragat.
-Melindungi paru2 dari pencemaran udara.
-Meningkatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit.
-Anti oksidan.
-Membekalkan oksigen ke sel-sel badan.
-Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
-Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
-Menyelesaikan masalah kelesuan.
-Mengurangkan risiko parut yang besar.
-Merendahkan kadar kolesterol.
-Membantu mencegah kanser.
-Merendahkan risiko katarak.
-Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cintakerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri. Malah wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormon dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E.

ITU dari APA yang saya Google..tapi nak share APA yang saya best vita e ni berfungsi juga untuk  kecutkan jerawat n parut.saya kulit sensitif terutama di bahagia kaki.bila terkena gigitan nyamuk ia akan meninggalkan kesan n mula berparut jadi selepas saya bermasker dengan vita e selebihnya saya akan sapu di kaki saya sekali bila tengok kesan parut tu dah berkurang..jadi saya amal vita e salah satu untuk pudarkan parut d badan...

Ada juga tengok-tengok vitamin e untuk kesuburan di amal Oleh orang lelaki untuk dapatkan cahaya mata.
Tapi bab ni nanti saya share lagi ya..

So kepada yang berminat nak dapatkan vitamin cantik boleh wassap /SMS saya
Asiah 01112916437/0199672769


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment

Rindu...

Sesekali terhidu bau seaakan aku rindu dengan bau itu ... Aku cuba untuk dekati namun ia hilang.. Bau itu ialah bau badan arwah mek (ibu) ak...